miercuri, 8 iunie 2011

Iaz ornamental izolat cu folie agricola din PE?

Nu este prima daca cand sunt apelat pentru a remedia probleme ivite intr-un iar ornametal din curtea clientului si sa constat ca izolatia este facuta din folia de polietilena utilizata in agricultura la solarii.
Iata un studiu de caz cu un iaz izolat cu folie din PE care are, bine inteles, probleme serioase de calitate a apei. Poza atasata da in vileag mai multe probleme constructive:


Iaz particular decorativ izolat cu folie de polietilena


Raspuns la solicitare:

Stimate Dna
Va multumim pt poze.

ref. la iazul in cauza precizarile mele sunt urmatoarele:





- iazurile nu se izoleaza cu folie agricola, din PE.  Acesta nu ofera nici cea mai minima protectie mecanica si durata de viata este foarte limitata. Folia de PE nu poate fi lipita, devine casanta foarte repede, este urata, sensibila si asi mai putea continua cu costurile de reparatie sau refacere periodice, inevitabile de altfel, de nervi, bani si energie irositi degeaba.  Solutia este membrana de cauciuc EPDM, sau in cel mai rau caz, folia de PVC. Costul membranei de cauciuc este cea mai mare, dar va scuteste de probleme in restul vietii.


- marginea iazului este foarte inalta in raport cu luciul apei, sau cascada este prea adanc construita.  Vizibilitatea foliei pe tot perimetrul iazului este deranjanta.  Chiar si cu o acoperire cu piatra, foliile se protejeaza cu geotextil, pt a preveni fisurarea foliei.


- Pierderile de apa datorate neetansarii suficiente necesita suplimentari de apa frecvente, suplimentarile cu apa proaspata aduc hrana noua algelor. 


- Iazurile se construiesc in asa fel incat sa aiba terase de dimensiuni diferite.  Pe aceste terase se planteaza masiv plante acvatice.
-daca se doreste un iaz cu aspect natural, intreg perimetrul iazului trebuie plantat cu papura, cala, zambile, irisi, menta, etc  iar nuferii in zone cu adancime de 60-120cm.  Deci aveti nevoie de mai multe plante, care nu prea au acum loc de plantare.


Terasarea mai are mai multe roluri importante:   protectie:  daca un copil sau un animal cade in iaz, sa aiba posibilitatea de a iesi din ea.   In cazul intretinerilor este mult mai usor accesul in zona plantata, daca are trepte uniforme.  Terasarea permite fixarea unui rand de piatra ornamentala pe ultimul strat, permitand acoperirea foliei ce este mereu la vedere.


apa din iaz are nevoie de o miscare suficienta pt a aera apa.   Probabil ca pompa ce actioneaza iazul este mult prea aproape de cascada, recircularea apei in intregime nu este garantata.


O acoperire mai ampla, de min 30% a suprafetei apei de frunzele de nuferi va asigura o supraincalzire  si o inflorire a algelor mai moderata
Sfatul meu:

Din partea mea, eu asi reface intreg iazul, cu membrana de cauciuc, cu nivelul superior nu mai inalt de 20 cm fata de limita maxima a apei, cu executarea zonelor de plante, cu margine terasata, cu plante mult mai multe, si repozitionarea pompei.  Nu are sens sa incercati sa remediati superficial situatia existenta, la urma urmei veti abandona intreg proiectul, si ar fi pacat, deoarece iazul nu arata urat in mod normal.

3 comentarii:

  1. In primul rand felicitari pentru blog. Am incercat sa gasesc informatii in acest domeniu dar din pacate nu am prea gasit.
    Eu sunt intr-un proiect de constructie a casei, in acelas timp incerc sa pregatesc si curtea casei. La sfatul unui prieten am decis sa fac un lac (pentru pesti). Dar din pacate cunostintele mele in domeniu (mai ales dupa ce am citit pe net)sunt egale cu 0.

    Pana acum am sapat groapa pentru lac,dimensiuni de 10/12 m, o adancime in mijlog de 2 m. Pentru o vizualizare poti vedea pe blogul meu http://jurnal-casa.blogspot.com/.
    Daca ai avea timp sa ma ajuti cu niste sfaturi, cred ca mi-ai salva ceva timp.
    Planuri: sa finisez groapa + incerc sa consolidez (dar nu stiu cu ce ar trebui pietre de rau sau ...) , voi fora o fantana (din cate am inteles nivelul de fier din apa este destul deridicat... e o problema grava?).

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand felicitari pentru blog. Sunt curios daca poti sa ma ajuti si pe mine in planul meu de amenajare a unui lac: http://jurnal-casa.blogspot.com/. Sunt la inceput, am sapat doar groapa, dar nu as dori sa muncesc degeaba. As prefera sa fac cat mai profesional, dar din pacate imi lipsesc raspunsurile la intrebarile ce apar.

    RăspundețiȘtergere
  3. salut..un sfat pentru combaterea algelor?mentionez ca nu am circuit inchis..am un izvor care imi curge in iaz si un deversor...stima!

    RăspundețiȘtergere

Informatiile de mai sus sunt pentru iubitorii de apa si natura.
Acest blog contine cea mai vasta baza de date si informatii tematice legate de iazuri naturale, piscine naturale, bazine, hidroizolatii si alte constructii acvatice
Opinia Dvs este importanta pentru noi.